Micro Hair by Ömer

Merkidentiteit
Over het project

Voor Ömer Yavuz begon het idee om zijn eigen bedrijf starten in Micro Hair Pigmentatie al jaren geleden. Het is namelijk een behandeling waar hij zelf, met zijn eigen dunner wordende haar, veel baat bij heeft gehad. Hij vertrouwde mij zijn volledige merkontwikkeling toe.

Team

Evelien Jaspers
Grafisch Ontwerp

Mark Lubbers
Webdevelopment

Producten

Logo, visitekaartje,
website, T-shirt

Jaar

2018

Schaalbaar logo

voor verschillende doeleinden

Het proces van Micro Hair Pigmentation is erg arbeidsintensief; alle puntjes moeten stuk voor stuk, in een willekeurig patroon, met de hand op de hoofdhuid gezet worden. Zo wordt de illusie van een vollere haardos gecreëerd. Bij volledige kaalheid wordt hiermee bij mannen het uiterlijk van een “shaved look” gemaakt. Dit idee wilde ik graag in het logo verwerken.

Voor het beeldmerk heb ik daarom software gebruikt die in de specifieke vorm van een “shaved look” een willekeurig gegenereerd stippelpatroon maakte. Vervolgens heb ik dit patroon zelf verder zelf zo afgesteld dat het geschikt werd voor een logo.

Ömer zijn wens was om een gevoel van kwaliteit en stijl uit te stralen, terwijl hij tegelijkertijd betrouwbaar en toegankelijk wilde overkomen. Het handgeschreven lettertype is gekozen om een persoonlijke touch (een eigen signatuur) toe te voegen, en is een knipoog naar het “handwerk” dat nodig is voor MHP. Het strakke lettertype voegt toe aan de betrouwbaarheid die Ömer graag wilde uitstralen.

Promotie

Consistente uitstraling

Tijdens evenementen kan Ömer zijn bedrijf nu stijlvol vertegenwoordigen met zijn eigen T-shirt en visitekaartjes.

Webdesign

CLEAN
&
RUIMTELIJK

Op de homepage waren een aantal dingen belangrijk: namelijk potentiële klanten aanmoedigen om een consult te boeken en om een snelle indruk geven van Ömer en zijn werk. Om focus hierop te houden heb ik het ontwerp clean en gebruiksvriendelijk gehouden.

CMS

Het simpele CMS systeem achter de website staat toe dat Ömer basis onderhoud zelf op zich kan nemen. Hierdoor is zijn portfolio met before & after foto’s altijd up-to-date.